کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی
کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی

قدرت سرکوبگر است:الیاس امیرحسنی


 

در زمان های دور هر کس در خود احساس قدرت می کردنیرویی تجهیز می‌کرد وسپاهی تشکیل می داد وبا حمله به سرزمین و ولایت یاشهر،حکومت آن سرزمین وولایت یاشهر رابه دست می گرفت ودر این راه چه کشت وکشتارهایی که صورت نمی گرفت،مثال کوچکش حمله ی مغول یاعرب ها به ایران است.
بعد اندیشمندان،متفکران و سیاستمداران جهان آمدند و با پیشنهاد دموکراسی راه به قدرت رسیدن را طوری دیگر رقم زدند.این بارقدرت همان وظیفه ی سرکوبگری را به عهده داشت اما دیگر با با حمله و کشت و کشتار انجام نمی شد بلکه به مدد دموکراسی و تبلیغ قدر ت از یکی به یکی دیگر منتقل می شد.
از قدیم قدرت سرکوبگر بود،اینک هم سرکوبگر است.عده ای را بر می کشد وعده ای را به خاک مذلت می کشد .
در کشور ما ایران هم چنین بوده است،
هرقدرتی روی کارآمده است دیگر اندیشان و مخالفانش را سرکوب کرده است. در این میان بوده اند حکومت ها و قدرت هایی که علاوه بر سرکوب مخالفان،به میهن و ملت خود نیز خائن بوده اند،برای مثال حکومت قاجار وخاتمی و روحانی را می توان از این دسته به شمار آورد ،فراموش نمی کنیم زمان خاتمی را که معلم ها کتک خوردند و چندین نفر از آنان زندانی شدند.
در این بین بوده اند کسانی که هر چند سرکوبگربوده اند اما خدماتی نیز به میهن وملت داشته اند که برای نمونه شاه عباس صفوی،رضاخان پهلوی و محمود احمدی نژاد را می توان نام برد.
کدام قدرت است که بتواند بدون سرکوبگر ی حکومت کند.خدا کند روزی برسد که در ایرا ن ما چنان قوانین محکم و استواری بنا شود که هیچ قدرتی نتواند جامعه را به سوی ابتذال و فساد از هر نوعش بکشاند وفقط به فکر اعوان و انصار واربابان بیگانه اش باشد.
درست است که خاتمی و روحانی با جهان به مسالمت برخورد کردند و گفتگوی جهانی و برجام راه انداختند اما این کارشان شبیه همان کار شاهان قاجار بود آنان زمین و خاک دادند و اینان شرافت و عزت وحیثیت ملت را به آسودگی وچپاول و اشرافی گری خود فروختند.
همه ی حکومت ها و قدرت ها سرکوبگرند اما بعضی خدماتی نیز دارند و بعضی تماما به مقاصد و اهداف خود و اربابان بیگانه ی خود می اندیشند.
ملت ایران خدمات شاه عباس صفوی،رضاخان و احمدی نژاد را فراموش نخواهد کرد و خیانت کاران به ملت و میهن را با اینان یکی نخواهد دانست.