کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی
کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی

آفتاب زندگی :الیاس امیرحسنی

چشم تو قلب مرا تسخیر کرد
در گلویم لقمه ی تو گیر کرد
تا نگاهم برنگاهت اوفتاد
در کواکب بر زحل تاثیر کرد
تو شدی خورشید من گشتم زمین
روشنانم با تو را تقدیر کرد
خوش بتاب ای آفتاب زندگی
برگ ها را نور تو تفسیر کرد
ای زحل زیبای رویا ی زمین
مشتری خواب مرا تعبیر کرد
تشنگی ها زخم ها و مرگ ها
روح غمگین مرا هم سیر کرد
گرچه الیاست به آرامش رسید
لیکن اندوه تو اورا پیر کرد

گوزلیم ۲:الیاس امیرحسنی

بیلیرم من سنه چاتمام گوزلیم
الیمی قوینویا چاتمام گوزلیم
اما دنیانی ده وئرسینله منه
بونی بیل کی سنی ساتمام گوزلیم

گل سنه تعریف ائدیم رویامی
کی گتیردیم  باشا بوایامی
اوخودوم شاعیریمز خیامی
 اوزگیه من سنی قاتمام گوزلیم

گوره سن من سنی بیرده گوررم
یاکی یارب او یاناغدان اوپرم
سنی من مین آدام ایچره سئچرم
سن اولان هئچ موقع باتمام گوزلیم

قیش اولا قار گله ده من گلرم
هر قدر ایستی اولا من دوزرم
داش اگر یاغسادا جورون چئکرم
ایسته سن من گئجه یاتمام گوزلیم

عاشقم من سنین او گوزلریوه
سنین او جان یاشاتان سوزلریوه
هم سنین اوتلارووا کوزلریوه
یانام حتی سنی آتمام گوزلیم

ایران :الیاس امیرحسنی

پیروزی ات آرزوی ما می باشد 

بهروزی ات آبروی ما می باشد 

ای مام وطن قبله ی من ایرانم

زردوزی ات آز خوی ما می باشد


آز خو : خوی طمع 

برف آمد :الیاس امیرحسنی

فریاد بزن فریاد برف آمد و برف آمد
آمد زخدا امداد برف آمد وبرف آمد
برفی چه شگرف آمد آرامش صرف آمد
مردم همگی دلشاد برف آمد وبرف آمد

اتمسفر سرد آمد برف آمد وبرف آمد
سرما به نبردآمد برف آمد وبرف آمد
مغرب به شنگرف است گردون به حرف آمد
آزمون گر مرد آمد بر ف آمد و برف آمد

تن پوش دماوندی برف آمد وبرف آمد
برقامت الوند ی برف آمد وبرف آمد
رقصان شوو شادی کن برف آمد وژرف آمد
الطاف خداوندی برف آمد وبرف آمد

هر جا نظر اندازی برف آمد وبرف آمد
رو برسر سُر بازی برف آمد وبرف آمد
برهمدگر اندازید بابرف سراسازید
گویم به شما رازی برف آمد وبرف آمد

شادی کن وشادی کن برف آمد وبرف آمد
تصمیم ارادی کن برف آمد وبرف آمد
بابرف نماشادی این باعث آبادی
پرواز به بادی کن برف آمد وبرف آمد


شد پاره لحاف آبی برف آمد وبرف آمد
پنبه تشک خوابی برف آمد وبرف آمد
به به چه هوا پاکی برف آمد وبرف آمد
پارو بخورد تابی برف آمد وبرف آمد

قارگلدی :الیاس امیرحسنی

قار گلدی و قار گلدی
اوش دورد کورک بار گلدی
داغلار گلین اولدولار
دئسن بیزه یارگلدی

قارگلدی و قار گلدی
آلما گلدی نارگلدی
دورنالارتاپولدولار
نغمه گلدی تار گلدی

قار گلدی وقار گلدی
سیل غمی آپار گلدی
ککلیک لر سایلادولار
چوخ بئله آجارگلدی

قار گلدی و قار گلدی
چولدن داوارلار گلدی
خوروس لار بانلادولار
او کی نار ساتار گلدی

قار گلدی و قار گلدی
آردوندان باهار گلدی
کولی لر اوینا دولار
سیرچه گلدی سارگلدی

قارگلدی وقار گلدی
قارتوپی آتار گلدی
قوردلار دا اولادولار
گویه باخانلار گلدی

خوشبو چون یاسی مرا :الیاس امیرحسنی

صبحی وآغازی مرا
الهام آوازی مرا
سرچشمه ی شعر منی
تونغمه ی سازی مرا


شاهین من بازی مرا
شیرین من نازی مرا
در لحظه های سرخوشی
موسیقی جازی مرا


پرهای پروازی مرا
باران همرازی مرا
درقبض های مشکلم
لبخند دل وازی مرا

سالاد شیرازی مرا
خودمحرم رازی مرا
با تو شکوفا می شوم
خراز و بزازی مرا


شیرین تر از جانی مرا
محبوب عرفانی مرا
ای نیک رو ای ماه رو
دارو و درمانی مرا

هم باغ وبستانی مرا
هم نورایمانی مرا
توپادشاه قلب من
یعنی که سلطانی مرا

خوشبو چون یاسی مرا
دریای احساسی مرا
هرکس دیدم گفته است
تو یار الیاسی مرا