کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی
کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی

یاغوش :الیاس امیرحسنی


آتلی یاغوش یاغیری

کیمدیر اینک ساغیری

غم وارومدور اورکده

بویوک داغون آغیری


آلا چالپاو یاغیری

کیمدی منه باخیری

منده اونا باخاندا

چترینی تئز آچیری


تولی یاغوش یاغیری

دره لردن آخیری

چایدان سل یولانیری

هرکیمدیر کی قاچیری


قورد دوغوری بو یاغوش

یاواچالی گول دانوش

کندین یادی خیر اولسون

چولده گئیردیک چاموش

ترجمه :

باران تندی می بارد (رگبار)

چه کسی است که گاوش را می دوشد

در دلم غم دارم

به اندازه کوه بزرگ.


باران تندی (باوزش باد)می بارد

چه کسی است به من نگاه می کند 

وقتی هم که من به او نگاه می کنم 

زود چترش را باز می کند.


باران همراه با تگرگ می بارد

از دره ها آب جاری می شود

از رودخانه سیل جاری می شود

هرکس است که فرار می کند


با این بارش (بارش همرا ه با نورخورشید)گرگ بچه می زاید

آرام حرف بزن وبخند

یاد روستا بخیر

در صحرا کفش پلاستیکی(چاموش)می پوشیدیم

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد