کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی
کانون ادبی امیر

کانون ادبی امیر

اشعار و مطالب الیاس امیرحسنی

احترام به طبیعت:الیاس امیرحسنی

احترام به طبیعت
امروز زندگی مدرن و شهری موجب شده است که انسان طبیعت و احترام به طبیعت را به بوته ی فراموشی بسپارد .بشری که با پیشرفته ترین ماشین ها هواپیماها و کشتی ها و قطارها مسافرت می کند .چرا به فکر طبیعت نیست و به طبیعت احترام نمی گذارد؟
دشت های فراخ را مشاهده می کنیم که مملو از نایلون و پلاستیک است گویی که نایلون کاشته اند .
امسال که برای سیزده به در سری به طبیعت زدیم به مزارع سرسبز گندم رسیدیم که در اطراف آن ها درخت های قطور کاج بود اما آن چنان زیر این درخت ها از زباله و آشغال پربود که حال آدم به هم می خورد .چرا با طبیعت چنین رفتار می کنیم ؟
بشری که آسمان خراش هایی می سازد که در تماشایش کلاه از سرانسان می افتد و از عظمت و زیبایی شان دهان باز می ماند چرا به فکر طبیعت نیست و به آن احترام نمی گذارد؟
جنگل ها را می سوزانیم ،دریاها را می خشکانیم و کوه ها را می شکافیم  و تامی توانیم به طبیعت آسیب می زنیم و شهر می سازیم و آن وقت می خواهیم در آرامش و آسایش بدون بیماری زندگی کنیم .در حالی که آرامش طبیعت را به هم زده ایم .
بشر مصرف گرا تا می تواند از آب و گاز و نفت طبیعت استفاده می کند و به جای سپاس و احترام وتشکر طبیعت را با زباله هایش آلوده می کند .
امروز ه مساله ی ما این است که دوباره به طبیعت برگردیم و تامی توانیم زخم هایش را ترمیم کنیم .ما که حوصله می کنیم و ساعت ها در ترافیک شهری وقتمان را به هدر می دهیم .چرا دیگر حوصله ی طبیعت و سکوت و آرامشش را نداریم ؟
چرا ساعت ها در صف نان و دیگر مایحتاج می مانیم ودیگر حوصله ی طبیعت زیبای روستایمان را نداریم.
مساله این است که باید فکری به حال طبیعت بکر وزیبای کشورمان بکنیم وهرچه بیشتر در تمیزی ،آبادی،سرسبزی ،امنیت و رشد و شکوفایی آن بکوشیم ودوباره با احترام و قدرشناسی به دامان طبیعت برگردیم تا انسان هایی سالم و جامعه ای سالم تر و زیباتر داشته باشیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد